Звіт директора

 

 

ЗВІТНА ДОПОВІДЬ

ДИРЕКТОРА

ОСТРІВЧАНСЬКОЇ ЗОШ І – ІІ СТУПЕНІВ

НОРКІНОЇ ЛІЛІЇ МИКОЛАЇВНИ

ЗА 2016 – 2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Організація навчально-виховного процесу

Вступ

Сьогодні ми зібралися, щоб підбити підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді впродовж 2016-2017 н.р. Як директор школи у своїй діяльності я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу. Основна діяльність школи спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти згідно зі ст.53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», «Державного стандарту початкової освіти», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад». Педагоги школи постійно підвищують свій професійний рівень на засіданнях педагогічної ради, методичної ради, ШМО, районних методичних об’єднаннях учителів, районних та обласних теоретичних і науково-практичних семінарах, використовують Інтернет-ресурси.

У 2016/2017 навчальному році педагогічний колектив працював за педагогічною проблемою

«Гуманізація та демократизація навчально-виховного процесу на основі особистісно-зорієнтованого навчання та національного виховання».

Учнівський контингент На початок 2016-2017 н.р. в Острівчанській ЗОШ I-II ст. навчалося 52 учнів. Було укомплектовано 7 класів із середньою наповнюваністю 6,5 учнів. 4 учні 3 класу навчались за індивідуальними планами. Навчанням охоплено 100% учнів. За звітній період до закладу прибуло 9 учнів в 1–й клас. Закінчили школу та отримали свідоцтва про базову загальну середню освіту 7 учнів школи. З 1 вересня минулого року по даний час із закладу вибуло 5 дітей, прибуло 2. На всіх дітей, які з різних причин навчаються в інших навчальних закладах оформлено необхідні документи. Для забезпечення належного рівня підготовки дітей до навчання в першому класі та успішної їх адаптації протягом лютого-травня в школі працювала школа майбутнього першокласника. Забезпечити повноцінний розвиток молодших школярів допомагає плідна співпраця школи з дошкільним навчальним закладом «Барвінок». За соціальним статусом: дітей-напівсиріт – 2 дітей з багатодітних сімей –17 дітей з малозабезпечених сімей – 27 В школі створено умови для варіативності навчання. Відповідно до ст. 37 ЗУ «Про освіту», на підставі рішень ПМПК, довідок ЛКК організовано навчання за індивідуальною формою. Індивідуальне навчання здійснювалось за індивідуальними навчальними планами, розробленими школою з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, їх здібностей та потреб. Кількість годин для організації навчання визначалась відповідно до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах. На основі типового навчального плану було складено робочий план на 2016-2017 н.р., який затверджено начальником відділу освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту населення. План складається з інваріантної і варіативної частини. Навчальні заняття організовуються за семестровою системою. Тривалість уроку в 1 класі 35 хв., в другому – 40 хв., а в інших 45 хв. Тривалість перерв між уроками –10 хв., 2 великих перерви – по 20 хв. Щоденна кількість навчальних занять визначається розкладом уроків, який складено відповідно до санітарно- гігієнічних та педагогічних вимог, узгоджується з профспілковим комітетом школи та Спеціалістом управління Держпродспоживслужби у Кам’янець- Подільському районі. Домашні завдання задаються з урахуванням індивідуальних особливостей учнів і педагогічних вимог. У першому класі домашні завдання не задаються. Починаючи з 2 класу знання учнів оцінювалися за 12 - бальною системою. Так в 2016 -2017 н.р. школа була зорієнтована на роботу за 5-ти денним навчальним тижнем. В школі 2 іноземні мови: англійська (1-9) та російська (5-9) . Усі предмети вивчаються згідно навчальних програм, затверджених Міністерством освіти і науки України. Відповідно до вимог ведеться вся навчальна документація класні журнали, зошити, щоденники, протоколи засідань педрад. Організація навчально-виховного процесу в 1 класі відповідає Державним санітарним правилам і нормам влаштування, утримання загальношкільного навчального закладу та організації навчально-виховного процесу.

Організовано роботу творчої групи вчителів з науково-методичної проблеми «Використання інноваційних технологій як засіб формування творчої активності школярів та підвищення якості навчально-виховного процесу через гуманізацію освіти».

В школі розклад занять складається з урахуванням чергування навчальних предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками фізичної культури, основ здоров’я, музичного та образотворчого мистецтва, трудового навчання. Навчальні предмети – мова, математика, які вимагають значного розумового напруження, поставлені у розкладі другими і третіми уроками. Навчальні предмети, пов’язані з активною руховою діяльністю, а також предмети "Основи здоров’я", “Я і Україна”, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання проводиться на заключних уроках; четвер планується, як розвантажувальний день. З метою уникнення перевантаження впродовж вересня – жовтня в початкових класах вчителями проводилися окремі навчальні заняття на свіжому повітрі у формі уроків-екскурсій, уроків-спостережень.

Кадрове забезпечення

Острівчанська школа нараховує нині 14 учителів (та 1 в декреті). Це фахівці своєї справи, які здатні виконувати покладену на них почесну місію – виховання гідних громадян незалежної України. Кожні п’ять років учитель проходить курсову перепідготовку при Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, звітує про свою виконану роботу, оформляючи це у звітах перед колегами, перед відділом освіти, культури, охорони здоров’я і соціального захисту населення підтверджуючи тим самим або підвищуючи свою кваліфікаційну категорію. Педагогічний колектив згуртований, творчий, інтелектуальний, дружний.

До нього входять Нетреба С. В., яка очолює початкову ланку нашої школи, є керівником методичного об’єднання учителів початкових класів, Химера Л. І., учитель української мови і літератури, керівник методичного об’єднання учителів гуманітарного циклу, учитель математики, основ інформатики і фізики, Каленчук О. П. – голова профспілки, вийшла в декрет, керівник методичного об’єднання учителів природничо-математичного циклу, учитель історії та географії Григорець М. С., а також ті, хто добирається з інших сіл та з міста Кам’янця-Подільського – це вчитель початкових класів Овчарук І. В., – заступник директора школи, вчитель початкових класів Марчук О.В., яка одночасно виконує обов’язки голови профспілки, брала участь в районному етапі конкурсу «Учитель року», учитель англійської мови Сорока Л. М., керівник методичного об’єднання класних керівників, учитель фізичного виховання Бурченя О. М., учитель біології та трудового навчання Червоногродський В. А., учитель історії та права Кузема Я. В., керівник творчої групи, вчитель початкових класів Гончаренко Л. П., голова ради профілактики, учитель світової літератури і української мови та літератури Бачинська О. В., вчитель математики та інформатики Кононюк Т.Є., вчитель хімії та фізики Човганська І.М. кожен із своїм характером, баченням світу, зі своїми підходами до вирішення проблем, але всі налаштовані на одне: на виховання і навчання, на збереження життя і здоров’я дітей, яких довірили батьки. Всі вони мають вищу освіту, великий стаж роботи. Основна частина – це молоді перспективні педагоги, яким ще довго творити і діяти на нелегкій педагогічній ниві. Кістяк школи складають спеціалісти І категорії. Це молоді кадри, яким підкоряти вершини педагогічної майстерності та прагнути визнання і авторитету серед колег, батьків, учнів. За віком колектив молодий.

Основу складають педагоги від 26 до 40 років, два пенсійного віку. З 14 вчителів 12 за основним місцем роботи та 2 внутрішні сумісники. За минулий навчальний рік пішов у декрет 1 працівник та прибув ще 1 працівник. Якісний склад педпрацівників такий: За віком: - до 30 років – 5 вчителів - від 30 до 40 років – 6 вчителів - від 40 до 50 років – 1 вчитель - від 50 до 60 – 3 вчителі - від 60 років – 1 вчитель За педстажем: - до 8 років – 5 вчителів - до 18 років – 6 вчителів - понад 18 років – 4 вчителів За категоріями: – спеціаліст вищої категорії – 2 – спеціаліст першої категорії – 7 – спеціаліст другої категорії – 4 – спеціаліст – 2 З наведених вище даних видно, що колектив досвідчений, значна частина педагогів пропрацювала в даній школі не один десяток років, всі розуміють один одного з півслова, мікроклімат в колективі хороший, що значною мірою полегшує управління даним навчальним закладом.

Результативність навчально-виховної роботи

Управління діяльністю школи здійснюється згідно з сучасною освітньою політикою і спрямована на виконання відповідних положень. Керівництво, підвищення якості та ефективності внутрішкільного управління забезпечується документами планування роботи: перспективний, річний, тижневий плани. Мною , як керівником школи, завжди підтримується ініціатива вчителів щодо покращення навчально-виховної роботи. Відповідно до вимог МОН України, виходячи з конкретних умов роботи школи, на основі прогностичного підходу здійснюється планування роботи. Річне планування роботи здійснюється на основі програмного цільового підходу. Охоплено всі напрямки діяльності закладу. Сплановано і здійснено внутрішкільний контроль.

Конкурси та заходи, в яких брали участь учні в школі під керівництвом класоводів, класних керівників та вчителів-предметників:

Каленчук О.П. Свято першого дзвоника Свято останнього дзвоника

Бачинська О.В. Дивоколо українського віночка День сатири і гумору Конкурс читців «У природи чисте серце» Літературний вечір «Через віки з любов’ю…» Вікторина «Від казки до роману» Дивоколо українського віночка

<Сорока Л.М. День святого Патріка Хеловін На порозі Новий рік Гумористичний конкурс КВК День св. Валентина. Танцювальний конкурс «Бантики кохання»

Марчук О.В. День святого Миколая Веселі старти 8 березня Прощавай букварику

Нетреба С.В. До бабусі й дідуся завітала осінь золота Святе слово – рідна матір День пам’яті та примирення

Овчарук І.В. Казка в гості завітала Новий рік «Казка зачарованого лісу» Химера Л.І. Рідна мова – найдорожчий скарб День писемності і мови Краса і сила українського слова Слава Шевченка – слава України

Червоногродський В.А. Що?Де? Коли? Біологічний Брейн-ринг

Бурченя О.М. Змагання з футболу, тенісу Старти надій

Кузема Я.В. Вечір пам’яті українським Січовим Стрільцям «Доти буде Україна – поки будуть козаки» Урочиста лінійка, присвячена пам’яті героїв Крут Всеукраїнський конкурс «Ми дивимось на Вас, як на рівних» Конкурс «Здай кров заради життя»

Гончаренко Л.П. Огляд самодіяльності Пам’яті героїв Небесної сотні «Мамо, я не вернусь…» День учителя День природолюба

Григорець М.С. Голодний рік – голодний вік Чорнобиль – біль українського народу Національні символи України

Човганська І.М. Хімічна олімпіада Здоров’я – найбільший скарб в житті.

Всі разом. Конкурс на краще виконання колядок, щедрівок. Ведення гаївок біля сільської церкви разом з бібліотекарем Андрійчук В.О. Конкурс витинанок День Гідності та Свободи. Благодійний ярмарок на тему «Мій рідний край» для сприяння проведення благодійної акції «Назустріч мрії» з метою збору коштів для ремонту приміщення та підтримки роботи реабілітаційного центру.

Досягнення учнів в інтелектуальних конкурсах

Учні школи брали активну участь в конкурсах «Осінній колосок», «Кенгуру», «Лелека», «Соняшник», «Sunflower», «Весняний колосок», що стали традиційними.

Відповідальними за організацію цих конкурсів у школі були Червоногродський В.А., Григорець М.С., Каленчук О.П., Бачинська О.В., Химера Л.І.

Учні школи брали активну участь у турнірах, конкурсах, олімпіадах, змаганнях: - Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» осінній - 2 відмінних результати, 4 – добрих; - Всеукраїнський інтерактивний природничий конкурс «Колосок осінній-2016» - «Золотий колосок» - 2 учні і «Срібний колосок» - 6 учнів у різних номінаціях; - Всеукраїнський фізичний конкурс «Левеня» - 3 – добрих; - Всеукраїнська українознавча гра «Соняшник» з 18 учасників – 8 дипломів переможців в початковій школі, 1диплом 1 ступеня, 3 дипломи 2 ступеня, 2 дипломи 3 ступеня; Міжнародна гра з зарубіжної літератури «Sunflower» з 22 учасників – 6 дипломів переможців в початковій школі, 3 дипломи 3 ступеня, - Міжнародний конкурс знавців української мови ім. П. Яцика – 5 учасників Найкращим досягненням є друге місце серед шкіл району по олімпіадах з математики, яке посіла Бойчук Марія, учениця 6 класу, третє місце в ІІ (районному) етапі 7 Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка, а також третє місце конкурсу-захисту учнівських науково-дослідних робіт МАН – Нетреба Юрій, учень 8 класу, керівник Гончаренко Л.П. Отримали грамоти відділу освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту населення учні, які приймали активну участь в огляді художньої самодіяльності та виставці декоративно-прикладного мистецтва: Кукурудзяк Христина, Марчук Дмитро, Пиячко Олена, Худик Олена. Марчук О.В. брала участь в районному етапі конкурсу «Учитель року», отримала сертифікат учасника. Проте, цей факт, свідчить , що необхідно ще більше покращити роботу з обдарованими дітьми, посилити контроль за позакласною роботою вчителів та особисту відповідальність за її стан.

Якісний рівень навчальних досягнень учнів за 2016-2017 навчальний рік становить 50,5%.

Високий рівень навчальних досягнень має 2 учні – 3,8%, достатній 28 учнів –53,2%, середній 16 учнів – 31,8%, початковий – 6 учнів – 11,2%.

Науково-методичне забезпечення

В 2016 році атестації педагогічних працівників підлягали вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури Бачинська Олена Валентинівна , вчитель біології та трудового навчання Червоногродський Василь Адамович. Протягом навчального року вчителями , що атестувалися було проведено відкриті уроки, виховні заходи. На засіданнях атестаційної комісії було вивчено систему роботи даних вчителів. Директором школи на основі відвіданих уроків, було видано накази про стан викладання даних предметів в школі. Адміністрацією школи було подано клопотання перед атестаційною комісією ІІ рівня акредитації про: 1. Встановлення Бачинській О. В. – вчителю української мови та літератури, зарубіжної літератури кваліфікаційної категорії «Спеціаліст першої категорії». 2. Встановлення Червоногродському В.А. – вчитель біології та трудового навчання кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії». Клопотання задовольнили. Присвоєно відповідні категорії. Постійно здійснюється експертне оцінювання якості роботи вчителів школи з дотриманням норм управлінської етики, а також враховується самооцінка вчителів, оцінка їх роботи батьками та учнями.

Сьогодні школа майже у повному обсязі забезпечена навчальною літературою. Бібліотечний фонд становить 1427 примірників. У тому числі 1115 підручників, 510 для 1-4 класів і 605 для 5-9 класів. З 2017-2018 н.р. на нову програму навчання перейшов 9 клас. В минулому бібліотекар Клюцук Н. М., нині підсобний робітник з доплатою за книжковий фонд, не дивлячись на скорочення, постійно проводить огляд стану збереження книжкового фонду, забезпечує книгами всіх учнів школи. Слід відмітити, що учні з належною відповідальністю ставляться до навчальної літератури. Недоліком є те, що бібліотека погано поповнюється дитячою художньою літературою, а через нехватку приміщень шкільна бібліотека знаходиться за межами школи у холодній не пристосованій для цього кімнатці.

На сьогодні школа забезпечена комп’ютерною технікою, працює комп’ютерний клас, є підключення до мережі Інтернет, що дає змогу учням та вчителям знаходити потрібну інформацію та використовувати її на уроках та виховних годинах.

Матеріально-технічне забезпечення

<Будівля школи і приміщення відповідають реалізації завдань освітніх програм. У закладі створені умови для роботи і навчання. В школі дотримуються норм техніки безпеки, санітарно-гігієнічних норм. Всі вчителі школи протягом навчального року працювали над покращенням морального, національного, громадянського виховання. Адміністрація школи разом із колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази закладу, підтриманням її в робочому стані. Впродовж звітного періоду було придбано:

2016 рік

Батьківська плата - на ремонт - 4000 грн. (фарба, пензлики,розчинник, оліфа, вапно)

Відділ освіти – на фарбування металевої огорожі - 10 БАНОК ФАРБИ

На фарбування підлоги в коридорі – 799 грн.

Ремонт холодильника – 1000 грн.

Спонсорська допомога – мат спортивний -1000 грн.(Ванат А.П.)

Подарунки на новорічні свята – 100 шт.(Ванат А.П., Бабій Я. В.)

Проектор 15000грн. (учні школи)

2017 рік

Батьківська плата – ремонт – 3405 грн.( фарба, пензлики,розчинник, оліфа, вапно)

Спонсорська допомога – 2 м’ячі футбольні (Ванат А.П.)

Рукомийник : 780 грн.

Підставка для квітів : 300 грн.(Батьки випускників)

Відділ освіти : Холодильник SNAIGE

Фарба на підлогу : 2000 грн.

Фарба на спортивні споруди : 456 грн.

Кільця на септик : 3 шт. + кришка(Відділ освіти)

 

Цемент на доріжку : 10 мішків(Відділ освіти)

2 вікна в підвальне приміщення 1000 грн. (Відділ освіти)

Забезпеченість вугіллям

Потреба на 6 місяців : 27 тон.

У вересні місяці завезено: 18,080 тон вугілля марки ГКОМ

На залишку: 12266 кг

8546 кг вугілля марки ДГР -0200 3720 кг вугілля марки ГКОМ

Перевитрат електроенергії немає. Ліміт 2700 квт на рік.

У школі постійно підтримується тепловий режим у осінньо-весняний період. Як результат – школа не потерпала від епідемій грипу та застуди. Доречі, Кухар Іваніцька В.М. в шкільній їдальні завжди для профілактики використовувала народні засоби боротьби проти грипу: часник та цибулю. Сільський фельдшер Кукурудзяк Д.Р. співпрацює зі школою, проводить огляди та завжди відгукується на пропозиції дирекції школи провести в стінах школи показові практичні заняття для надання першої долікарської допомоги та інших виховних бесід про дотримання здорового способу життя. Харчування учнів Під час 2 великих перерв учні 1-4 та 5-9 класів отримували одноразове гаряче харчування, учні 1-4 класів та діти з малозабезпечених сімей охоплені безкоштовним харчуванням на 100 відсотків, із бюджету Колибаївської сільської ради. Говорять, що здоров’я кожної людини кується в його шлунку. Тому кухар Іваніцька Віта Миколаївна, складаючи меню, багато уваги приділяє різноманітності продуктів і їх калорійності. Школа має для цього усі можливості. Плідно працює батьківський комітет та піклувальна рада школи. Маючи таку підтримку, ми змогли утримати обіди при символічній платі: 6 гривень на день. Співпраця з батьками Допомогу від батьків школа отримує постійно. Адже приміщення, де навчаються діти, хоч і старе дореволюційної побудови і потребує постійної уваги, та піклування, переплітається з їхніми спогадами про навчання в цих стінах і бажанням зробити навчання своїх дітей безпечним і затишним. Також посильний вклад вносять вони і у забезпеченні дітей продуктами харчування, які отримали з власних городів, чим здешевлюють і збагачують дитячий стіл. Педагогічний колектив підтримує тісні зв’язки з батьківським колективом, проводить зустрічі, бесіди, лекторії, виховні заходи, класні, батьківські збори, роз’яснювальну роботу по запобіганню правопорушень та пропуски уроків без поважних причин. Тому батьки завжди знаходяться в курсі життя школи, навчанні дітей. Багато уваги педагогічний колектив звертає на сімейне виховання, тому що можливості сім’ї як економічної і духовної організації невичерпні. Вони полягають насамперед у тому, що сім’я є надзвичайно стійким структурним елементом суспільства. Сім’я має унікальні можливості саморозвитку й адаптації, аж до виживання в екстремальних умовах. Щаслива сім’я є тим унікальним об’єднанням людей, яке неможливо створити ніякими іншими засобами. Умовами виховання дітей тут є сукупність чинників, що позитивно чи негативно позначається на перебігу усього життєвого процесу, Важливим фактором у становленні дитини як повноцінного громадянина є батьківська сім’я і їх помічники – педагогічний колектив. Частими гостями школи бувають і представники міліції, які зустрічаються з учнями, обговорюють з ними права та обов’язки підлітків, їх поведінку.

Під час літніх канікул учні школи цього року оздоровлювалися у пришкільному таборі «Ромашка», де отримували повноцінне гаряче харчування. Діти разом з наставниками ходили в культпоходи, були організовані екскурсії до міста Кам’янця-Подільського. При цьому учні постійно отримували уроки з безпечної поведінки під час подорожі та екскурсій, бережливого ставлення до пам’ятників архітектури, до природи, до братів наших менших. Так педагогічний колектив, громадськість села, ради і батьківський комітет школи спільними зусиллями долають труднощі, що постають на шляху виховання підростаючого покоління – гідних громадян нашої молодої держави України. Поряд з ними є і моя частка щоденної кропіткої праці.

Виходячи з вищесказаного, виконуючи завдання державного законодавства, нормативних документів МОН України, місцевих органів управління освітою, враховуючи план роботи на 2016–2017 н.р. і перспективний план роботи школи на наступний навчальний рік, хочу окреслити найважливіші завдання на 2017-2018 н.р.:

1.Підняти вплив місцевої громади на формування освітньої політики з урахуванням місцевих культурних особливостей та особливостей ринку праці на основі державної освітньої політики.

2. Створити нове освітнє середовище, орієнтоване на потреби учня в освітньому процесі.

3. Забезпечити виконання стандартів освіти шляхом покращення матеріально-технічної бази школи.

4. Наблизити навчання і виховання кожної дитини до її сутності, конкретних здібностей, майбутньої життєвої траєкторії людини.

5. Забезпечити якісне формування ключових компетентностей нової української школи.

6. Забезпечити державну політику щодо вирішення енергоощадних задач та впровадження системних рішень зменшення споживання енергоносіїв.

7. Забезпечити максимальну прозорість процесів управління школою, ефективність роботи педагогів, можливість індивідуального підходу до навчання шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій.

8. Створити якісно нову сучасну базу для харчування учнів школи.

9. Забезпечення належного здоров’я учнів шляхом впровадження здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.

Хочу щиро подякувати за підтримку батькам учнів, батьківському комітету, нашим спонсорам, відділу освіти, культури, охорони здоров’я і соціального захисту населення.

Шановні батьки .

Колектив школи та адміністрація дякує ВАМ.

За те, що ви дітей своїх любили, Несли в їх душі ніжний світ й добро.

Що пестили й від бід їх боронили, За те, що дарували їм тепло,

За те, що ви ночей не досипали, Читали й малювали із дітьми,

Що з ними знов маленькими ви стали, За те, що ви ростили їх людьми,

Старанно і сумлінно фарбували Підлогу, вікна, стелю та столи.

За те, що з дітьми разом ви співали. Ростили квіти, школу берегли.

Я дякую, батьки, за все уклінно! Нехай у вас в серцях живе любов!

Життя біжить, як день і ніч, невпинно. Але добро вернеться в душі знов!

Висловлюємо Вам свою щиру глибоку вдячність за систематичну допомогу в організації навчально-виховного процесу. Ваші діти є гордістю нашої школи. Ми високо цінуємо Ваше батьківське піклування, підтримку та небайдуже ставлення до нагальних потреб школи. Завдяки Вашій підтримці, розумінню, ми зможемо і далі виховувати наших дітей, розвивати в них прагнення до знань, творчості. Бажаємо Вам усіляких благ, оптимізму, здоров'я, процвітання, життєдайної енергії, мудрості, терпіння і великого людського тепла. Будемо раді подальшому розвитку нашого співробітництва і взаєморозуміння! Шановні меценати, начальник відділу. Ваша підтримка — свідчення Вашого небайдужого ставлення до проблем освіти в Україні і розуміння непересічної важливості шкільного виховання. Від усього серця бажаємо Вам здоров’я, злагоди, взаєморозуміння, душевного спокою та достатку. Низький уклін вам за Вашу натхненну і самовіддану працю, за Вашу непохитну віру у майбутнє нашого краю. Хай Господь Бог сторицею віддячить за Ваше розуміння, підтримку і за частку душі, подаровану нам.

Успіх керівника – це успіх всіх членів колективу, всіх учасників навчально-виховного процесу.

Адже МИ завжди складається з безліч різних яскравих Я. Східна мудрість говорить: Кожен шукає справу до душі або знаходить в собі мудрість робити свою справу з душею.

Найвищий результат досягається там, де справа робиться з душею, з любов’ю, адже працює принцип «єдності думки і дії», що відкриває наші внутрішні резерви.

Саме за таких умов створюється дружна атмосфера плідної творчої співпраці, коли кожен відчуває свою відповідальність за кінцевий результат нашої справи – виховання майбутніх творців історії України. Хочу побажати, щоб наші напрацювання найближчим часом доповнилися втіленням у реальні справи. Попереду ще багато складної, кропіткої роботи. Хочу, щоб у новому навчальному році девізом нашого колективу стали такі слова:

Ми не намагаємося стати кращими за інших, ми прагнемо стати завтра кращими за нас сьогоднішніх.