Затверджено

рішення сесії

Колибаївської сільської ради

Кам’янець-Подільського району Хмельницької області

№_____ від ________ 2016 року

 

Голова ради

 ­­­____________  М.Д. Желізник

Прийнято на зборах

трудового колективу

Острівчанської загальноосвітньої школи

І-ІІ ступенів

Колибаївської сільської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області

Директор школи 

_________Л.М.Норкіна

 

Погоджено

начальник відділу освіти, культури, охорони здоров’я і соціального захисту населення

Колибаївської сільської ради

Кам’янець-Подільського району Хмельницької області

 _______________Д.М.Довганюк

 

 

 

Статут

Острівчанської загальноосвітньої школи 

І-ІІ ступенів

Колибаївської сільської ради

Кам’янець –Подільського району

Хмельницької області

 

 

2016 рік

 

І. Загальні положення

1.1. Острівчанська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів Колибаївської сільської ради Кам’янець –Подільського району Хмельницької області знаходиться у комунальній власності Колибаївської сільської ради Кам’янець – Подільського району Хмельницької області.

1.2. Місце знаходження загальноосвітнього навчального закладу: 32362,

 с. Острівчани, Кам’янець - Подільський район, Хмельницька обл., тел. 9-58-30

1.3. Острівчанська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів Колибаївської сільської ради Кам’янець –Подільського району Хмельницької області, далі навчальний заклад є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.4. Засновником навчального закладу є Колибаївська сільська рада Кам’янець – Подільського району Хмельницької області.

1.5. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку, створення умов наближених до родинних, максимальне використання у вихованні підростаючого покоління потенціалу родинної педагогіки й народознавства.

1.6. Головним завданням навчального закладу є:

створення умов для різнобічного розвитку дитини – учня, формування гармонійної особистості, збереження та зміцнення її фізичного і психічного здоров’я;

формування основних норм загальнолюдської моралі;

створення умов для здобуття учнями безперервної загальної середньої освіти,

розвитку їх творчих здібностей і нахилів;

забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіту;

виховання громадянина України;

виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

реалізація права учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів (вихованців);

створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.7. Школа в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», положенням «Про загальноосвітній навчальний заклад», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, іншими нормативно – правовими актами, власним Статутом.

1.8. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.

1.9. Школа несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

безпечні умови освітньої діяльності;

дотримання державних стандартів освіти;

дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, в тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

дотримання фінансової дисципліни.

1.10. У школі визначена українська мова навчання.

1.11. Навчальний заклад має право:

­проходити в установленому порядку державну атестацію;

визначити форми, методи і засоби організації навчально – виховного процесу за погодженням із засновником;

визначити варіативну частину робочого навчального плану;

в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

спільно з вищими навчальними закладами, науково – дослідними інститутами та центрами проводити науково – дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально – виховного процесу;

бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;

отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

залишати в своєму розпорядженні і використовувати  власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно – оздоровчих, лікувально – профілактичних і культурних підрозділів.

1.12. У школі створюються і функціонують:

методоб’єднання вчителів початкових класів;

методоб’єднання вчителів гуманітарного циклу;

методоб’єднання вчителів природничо – математичного циклу;

методоб’єднання класних керівників.

1.13. Медичне обслуговування учнів (вихованців) та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником, відділом освіти, культури, охорони здоров’я і соціального захисту населення Колибаївської сільської ради і здійснюється Кам’янець-Подільським районним центром первинної медико – санітарної допомоги та Кам’янець-Подільською центральною районною лікарнею.

1.14. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.15. Острівчанська  загальноосвітня школа є двоступеневою: І ступінь – початкова школа з тривалістю навчання 4 роки, ІІ ступінь – основна школа з тривалістю навчання 5 років. Школа двох ступенів функціонує в комплексі. Навчально-виховний процес в школі здійснюється диференційовано.

  1. Початкова школа (І ступінь) забезпечує культурний, психічний і фізичний розвиток учнів, засвоєння елементарних знань з основ наук, формує вміння і бажання учнів навчатися.
  2. Основна школа (ІІ ступінь) забезпечує учням систематичні знання з основ наук, необхідні і достатні для продовження загальної середньої освіти, самостійної трудової діяльності, формує навички самонавчання і самовиховання.
  3. В школі варіантність загальної середньої освіти забезпечується державним компонентом, який визначається Міністерством освіти і науки України, Міністерством молоді та спорту України і шкільного, який визначений школою з врахуванням бажань та інтересів учнів та їх батьків.

ІІ. Організація навчально – виховного процесу

2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану;

В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку;

План роботи затверджується радою школи.

2.2. Основним документом, що регулює навчально – виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових робочих планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

Робочий план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти, культури, охорони здоров’я і соціалього захисту населення Колибаївської сільської ради.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники школи самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково – методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4. Навчальний заклад здійснює навчально – виховний процес за денною формою навчання.

2.5. Зарахування учнів (вихованців) до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, що їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби учень (вихованець) може перейти протягом будь – якого року навчання до іншого навчального закладу.

Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки зразка.

2.6. У школах першого – другого ступеню навчання для учнів 1 – 4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної матеріально – технічної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.

Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчується у 1-4 класах, включаючи проведення навчальних екскурсій та підсумкового оцінювання, 31 травня, у 5-9-х  не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальний рік поділяється на ІІ семестри.

2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків передбачених законодавством України).

2.9. За погодженням з відповідними структурними підрозділами з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул на протязі навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.10. Тривалість уроків в навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – дев’ятих – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти, культури, охорони здоров’я і соціального захисту населення Колибаївської сільської ради  та Кам’янець-Подільським міськрайонним управлінням Головного управління Держсанепідеміологічної станції в Хмельницькій області.

2.11. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожний семестр відповідно до санітарно – гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу та затверджується директором.

Тижневий режим навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно–гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

У першому класі домашні завдання не даються.

2.13. У школі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої 12-бальної системи оцінювання досягнень у навчанні учнів (вихованців), ведеться тематичний облік знань.

У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у другому - словесна у першому семестрі.

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.15. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про проведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти та науки України.

2.16. При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.

2.17. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.

2.18. Учням, які закінчили певний ступень навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

по закінченні початкової школи – табель успішності;

по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

2.19. За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8 класів можуть нагороджуватися похвальними листом. За відмінні успіхи в навчанні випускники загальноосвітнього навчального закладу II ступеня одержують свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.

2.20. Під час літніх канікул у школі може створюватись пришкільний оздоровчий табір, який діє відповідно до Статуту затвердженого директором школи та типового Положення «Про дитячий оздоровчий заклад».

Начальник табору призначається з числа педагогів наказом директора школи.

2.21. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у закладі організовується відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки.

ІІІ. Учасники навчально-виховного процесу

3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в школі є учні, керівники,

педагогічні працівники, психолог (за наявності), бібліотекар (за наявності), інші працівники, батьки, представники громадськості.

3.2. Статус учасників навчально-виховного процесу, їхні права і обов'язки визначаються Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" іншими актами законодавства України, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, статутом школи, правилами внутрішнього розпорядку.

3.3. Учні школи мають право на:

доступність і безоплатність  загальної середньої освіти;

вибір форми навчання, предметів варіативної частини навчального плану, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;

переатестацію з навчальних предметів;

безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

користуватися навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, побутовою та оздоровчою базою школи;

участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

участь в органах громадського самоврядування;

вільне вираження поглядів, переконань;

участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

захист від будь-яких форм експлуатації, психічного, психологічного і фізичного насилля, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

3.4. Учні зобов'язані:

оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти; підвищувати загальний культурний рівень;

дотримуватись вимог статуту школи та правил внутрішнього розпорядку;

бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;

дотримуватись законодавства моральних та етичних норм;

дотримуватись правил особистої гігієни;

брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що незаборонені чинним законодавством;

3.5. Педагогічними працівниками можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати покладені на них професійні обов'язки.

Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України "Про загальну середню освіту", іншими нормативно – правовими актами, прийнятими відповідно до них, правилами внутрішнього трудового розпорядку.

3.6. Педагогічні працівники мають право на:

захист професійної честі та гідності;

самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров'я учнів;

брати участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

брати участь в роботі методичних об'єднань, нарад, зборів загальноосвітнього навчального закладу та інших органів самоврядування закладу, заходах пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;

підвищення кваліфікації та перепідготовки;

проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

вносити пропозиції керівництву школи і органам управління освітою щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;

об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.

3.7. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається за винятком випадків, передбачених законодавством України.

3.8. Педагогічні працівники зобов'язані:

забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм, дотримуючись вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;

сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

утверджувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципи загальнолюдської моралі;

виконувати статут школи, правила внутрішнього розпорядку;

брати участь у роботі педагогічної ради;

виховувати в учнів повагу до людей, батьків, жінок, людей старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати учнів від будь-яких форм фізичного чи психічного насильства, запобігати вживання ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

виконувати накази і розпорядження директора школи, органів управління освітою.

3.9.  Обсяг навчального навантаження вчителів визначається на підставі законодавства, директором школи і погоджується відділом освіти, культури, охорони здоров’я і соціального захисту населення Колибаївської сільської ради.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.10. Педагогічні працівники підлягають атестації відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років.

3.11. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку школи, не виконують посадових обов'язків, або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно з законодавством.

3.12. Права і обов'язки допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством України, статутом та правилами внутрішнього розпорядку школи.

3.14. Батьки учнів та особи, які їх замінюють мають право:

обирати і бути обраним до батьківських комітетів та органів самоврядування;

звертатися до органів управління освітою, директора школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

брати участь в заходах спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази школи;

на захист законних інтересів своїх дітей в органах самоврядування школи та у відповідних державних органах.

3.15. Батьки та особи які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми базової загальної середньої освіти і зобов'язані:

забезпечувати умови для здобуття дитиною базової загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, людей, сім'ї, державної та рідних мов; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

виховувати в дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.16. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, загальноосвітній навчальний заклад може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, згідно чинного законодавства, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.17.Представники громадськості мають право:

обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;

керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;

проводити консультації для педагогічних працівників;

брати участь в організації навчально-виховного процесу.

3.18. Представники громадськості зобов'язані:

дотримуватися Статуту навчального закладу, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну, тощо.

IV. Управління навчальним закладом

4.1. Управління навчальним закладом здійснюється відділом освіти, культури, охорони здоров’я і соціального захисту населення Колибаївської сільської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області.

Безпосереднє керівництво загальноосвітньою школою здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.

Директор загальноосвітньої школи, заступники директора та вчителі призначаються і звільняються з посади відділом освіти, культури, охорони здоров’я і соціального захисту населення Колибаївської сільської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області.

Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.

4.2. Вищим органом громадського самоврядування загальноосвітньої школи є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

працівників загальноосвітньої школи — зборами трудового колективу;

учнів загальноосвітньої школи другого ступеня — класними зборами;

батьків, представників громадськості — класними батьківськими зборами.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій.

Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради загальноосвітньої школи, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор загальноосвітньої школи, засновник.

4.3. Відповідно до пункту 64 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року N 964 ( 964-2000-п ) "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад", у навчальних закладах системи загальної освіти усіх типів та форм власності створюється рада загальноосвітнього навчального закладу.

4.3.1. Рада загальноосвітнього навчального закладу (далі - рада) - це постійно діючий у період між загальними зборами (конференцією) орган громадського самоврядування.

4.3.2 У своїй діяльності рада керується Законами України "Про

освіту" ( 1060-12 ), "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ), Статутом загальноосвітнього навчального закладу, цим Положенням.

4.3.3. Метою діяльності ради є:

сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;

формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;

розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу;

4.3.4.  Основними завданнями ради є:

підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

формування виховного середовища;

створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;

сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;

підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців);

ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

стимулювання морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів (вихованців) та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.3.5. Структура ради та організація її діяльності:

До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів II ступеня навчання, батьків і громадськості.

Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами загальноосвітньої школи;

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами;

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину;

4.3.6. Рада загальноосвітньої школи діє на засадах:

пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

дотримання вимог законодавства України;

колегіальності ухвалення рішень;

добровільності і рівноправності членства;

гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора школи або членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не повинні суперечити чинному законодавству та Статуту загальноосвітньої школи, доводяться в 7-и денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб які їх замінюють та громадськості.

У разі незгоди адміністрації загальноосвітньої школи з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

4.3.7. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності загальноосвітньої школи, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.3.8. Рада загальноосвітнього навчального закладу:

організовує виконання рішень загальних зборів;

вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;

разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту загальноосвітньої школи;

затверджує режим роботи загальноосвітньої школи;

сприяє формуванню мережі класів загальноосвітньої школи, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів та вихованців, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам;

виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями та вихованцями;

виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями та вихованцями;

розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням та вихованцям;

розглядає питання родинного виховання;

бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних та побутових умовах;

сприяє педагогічній освіті батьків;

сприяє поповненню бібліотечного фонду в тому числі передплаті періодичних видань;

розглядає питання здобуття дошкільної та обов'язкової  загальної середньої освіти учнями та вихованцями;

організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів та вихованців;

розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;

вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.4. В школі можуть створюватися і діяти піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет положення про які розробляє і затверджує Міністерство освіти і науки, Міністерство молоді та спорту України.

4.5. Директор загальноосвітньої школи:

здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

організовує навчально-виховний процес;

забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно - гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

забезпечує права учнів та вихованців на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;

контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;

видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників навчального закладу;

створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, сільською радою, місцевими органами державної виконавчої влади, відділом освіти, культури, охорони здоров’я і соціального з